Aby wygrać wybory trzeba mieć wygodne buty lub worek pieniędzy /Wybory do Sejmu i Senatu 2019/

Plakat na plakacie. Polityczny mętlik w głowie w naszym Głogowie

Wybory parlamentarne tuż-tuż, więc dopytujemy kandydatów do Sejmu, ile przeznaczyli na kampanię wyborczą. Nie wszyscy chcą się tym chwalić lub zdradzać kwot. – O szczegółach nie chcę mówić – waha się Wojciech Zubowski (PiS) i tylko dorzuca, że kwota przyznana z partii zależna jest m.in. od miejsca na liście i złożonego zapotrzebowania.

Nie robi z tego tajemnicy Ewa Drozd (KO), która wylicza, że jej kampania wyborcza pochłonie w granicach 17 tys. zł. Dużo? Mało? – Plakaty i banery kosztują, więc nie ma ich może tak dużo jak innych kandydatów. Staram się więc dotrzeć do wyborców osobiście i z nimi rozmawiać. Jestem w wielu miastach naszego okręgu – wyjaśnia. Jarosław Dudkowiak (KO) jest z budżetem 13 tys. zł.

Podobny budżet uzbierał Damian Piątek (Lewica) – 15 tys. zł. – Możliwości jest mnóstwo, ale pieniędzy na wszystko nie wystarczy. Przydałoby się drugie tyle! – żartuje. Jego koleżanka z Lewicy, Inez Bryczkowska, ma… 2 tys. zł. – Sama roznoszę ulotki, naklejam plakaty na darmowe słupy i reklamuję się w lokalnych mediach. Na samochodzie też mam naklejony plakat, ale niestety codziennie ktoś mi go zrywa. Roboty jest dużo, ale myślę, że jestem zauważalna w mieście – dodaje. Jak już o Lewicy mowa, to jeszcze warto wspomnieć o Sławomirze Gadku – dysponuje budżetem na poziomie 5 tys. zł i jak twierdzi – to pieniądze pochodzące z wpłat od prywatnych osób. – Aby wygrać wybory trzeba mieć wygodne buty lub worek pieniędzy – przekonuje.

Anna Brok (KO) ma 2 tys. zł. – Raczej za te pieniądze nie poszaleję, więc wybrałam spotkania z mieszkańcami – zdradza. Podobnie jak Dariusz Czaja (Bezpartyjni i Samorządowcy), który… nie wydał ani złotówki. – Każdego dnia jestem aktywny w tym, co robię. Kampanii nie prowadzę – mówi. Tak samo Agnieszka Badzińska (PiS), nieco zawstydzona pytaniem o budżet na kampanię, uchyla się od odpowiedzi. Bo ponoć ma niewielki…
MK

Podziel się informacją ...
  • 39
  •  
  •  
  •  
  •  
  •