Zamknij

Branding firmy - jak dbać o swoją markę?

11:22, 05.05.2022 Jakub Grzywaczyk Aktualizacja: 11:22, 05.05.2022
Skomentuj

Na branding firmy składa się jej nazwa, logo, slogan, adres i wygląd strony internetowej, spójna identyfikacja wizualna, ale nie tylko. To także wszystkie elementy, które skojarzą się odbiorcy z Twoją firmą czy produktem. Strategia brandingowa ma bowiem na celu stworzenie świadomości marki w umyśle konsumentów oraz jej utrwalenie. W tym artykule wyjaśniamy, dlaczego budowanie wizerunku marki jest takie ważne i jak w te działania wpisuje się employer branding.

Czy branding firmy jest potrzebny?

To naturalna sytuacja, że na pierwszych etapach działalności, wielu przedsiębiorców skupia się przede wszystkim na działaniach sprzedażowych, rozwoju produktów, pozyskaniu klientów czy doskonaleniu obsługi. Szybko może się okazać, że mimo wysokiej jakości wymienionych elementów, klienci nie wracają do firmy, a potencjalni partnerzy czy pracownicy w ogóle jej nie kojarzą. Winę za taki stan rzeczy ponosi brak dobrego brandingu. Budowanie wizerunku marki powinno bowiem odbywać się równolegle do pozostałych aktywności. Dzięki dobrej strategii firma staje się rozpoznawalna, łatwiejszym staje się przyciągnięcie klientów i dotarcie do grupy docelowej.

Budowanie wizerunku marki - na czym to polega?

Jak wspomnieliśmy, na branding składa się wiele elementów, które mają wywoływać skojarzenia z firmą czy produktem - oczywiście te pozytywne. Budowanie wizerunku marki to m.in.:

  • Chwytliwa nazwa i hasło reklamowe - Określenie tych elementów powinno być poprzedzone badaniem rynku i grupy docelowej. Zarówno nazwa, jak i slogan powinny być łatwe do zapamiętania, możliwie proste, ale także unikalne. Hasło powinno w chwytliwy i nieskomplikowany sposób nawiązywać do charakteru działalności.
  • Identyfikacja wizualna - w jej skład wchodzi unikalne logo, które jednoznacznie będzie kojarzyło się z marką. Identyfikacja wizualna powinna być spójna na wszystkich materiałach promocyjnych, którymi posługuje się firma.
  • Strona internetowa z wartościowymi treściami - łatwy do zapamiętania adres i przejrzysta, przyjazna użytkownikowi strona www to nie wszystko. Zawarte treści powinny stanowić dla odbiorcy konkretną wartość.
Employer branding - pracownicy jako wizytówka firmy

Podobnie jak spójna identyfikacja wizualna czy chwytliwy slogan ułatwiają budowanie wizerunku marki, tak określone działania skierowane do aktualnych i potencjalnych pracowników wpływają na wizerunek firmy jako pracodawcy. Celem tych działań jest stworzenie wizerunku pracodawcy z wyboru, czyli takiego, u którego praca kojarzy się z prestiżem. Kandydaci sami zgłaszają się do pracy, a aktualni pracownicy są żywą wizytówką firmy. Całość tych działań to tzw. employer branding, który w pośredni sposób wpływa także na pozytywne skojarzenia u klientów, co w efekcie przekłada się na wyniki finansowe firmy. Skuteczna strategia employer branding znacznie ułatwia rekrutowanie nowych pracowników i zwiększa lojalność oraz efektywność zatrudnionych osób. Z tego powodu budowanie wizerunku marki oraz employer branding powinny iść w parze.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na https://hrk.pl/pl/dla-klienta/employer-branding

(Jakub Grzywaczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%