Chemiczne eksperymenty w szkole. Uczniowie teorię zamienili na praktykę

Chemiczne eksperymenty w szkole. Uczniowie teorię przenieśli na praktykę 5

W Szkole Podstawowej nr 3 w Głogowie odbyło się podsumowanie unijnego projektu „Nauczanie eksperymentalne szansą na rozwój kompetencji uczniów głogowskich szkół podstawowych”. Projekt trwał cztery miesiące. W tym czasie udział w nim wzięło 210 uczniów ze wszystkich szkół podstawowych. Nad nimi czuwało 21 koordynatorów. Teorię przenieśli na praktykę.

– Taki był cel – eksperymentowali na profesjonalnym sprzęcie. Poza tym mogliśmy korzystać z aplikacji, gdzie m.in. w 4D poznaliśmy układy człowieka. Było to bardzo ciekawe – mówi Alicja Anastaziuk, nauczyciel chemii i biologii.

– Chemia nie jest wcale taka łatwa. Taka forma przekazywania wiedzy z pewnością szybciej dociera do młodych ludzi – dodaje.

Emilia Urbanowska (15 l.) była zachwycona. – Przygotowaliśmy ciekawe eksperymenty. Wspólnie odkrywaliśmy nowe rzeczy. Chemia to dobra zabawa! Najbardziej podoba mi się lampa lawa. Po dodaniu sody, oleju i tabletki musujące wydziela się dwutlenek węgla tworzący fajne bąbelki – opowiadała dziewczyna.
MK

Podziel się informacją ...
  • 38
  •  
  •  
  •  
  •  
  •