Zdrowo

Guacamole2 min na czytanie

Guacamole

Guacamole

Składniki:

  • jedno średnio dojrzałe avocado
  • sok z jednej cytryny
  • trzy – cztery ząbki czosnku
  • opcjonalnie – parzona czerwona fasola

Przygotowanie:

  • podziel nożem avocado na pół wzdłuż (obróć te połówki w przeciwną stronę – jedna z nich zostanie z pestką, druga – bez)
  • pestki nie wyrzucaj
  • wydrąż obie połówki avocado do miseczki
  • wyciśnij przez praskę ząbki czosnku i dodaj do miseczki
  • cytrynę dokładnie umyj i najpierw pouciskaj rolując, następnie po przekrojeniu na pół wyciśnij z niej sok przez palce drugiej ręki (zatrzymają większość pestek) bezpośrednio do miseczki z avocado. Należy to zrobić szybko, aby avocado nie zdążyło ciemnieć.
  • Po dokładnym blendowaniu danie jest praktycznie gotowe.
  • Wersja z czerwoną fasolą pojawiła się w moim jadłospisie kiedy to żona mojego przyjaciela, Kubanka o imieniu Yarielis nie powiedziała mi, że to guacamole, które jem jest mało pożywne – ona dodaje do jednego avocado 180 g puszkę czerwonej fasoli.
  • Spróbowałem – polecam.

Sposób podania:
Guacamole je się z pieczywem i masłem. Niektórzy rezygnują z masła twierdząc, że samo avocado jest tłuste. Mnie to nie przeszkadza. Pieczywo można tu dobierać według uznania. Córeczka Yarielis i Adama od rana potrafi paradować po ich sporym tarasie umorusana od ucha do ucha z kanapką z guacamole. Jednego są pewni – dostaje w tej kanapce dobre tłuszcze, białko i błonnik.

Zobacz inne

Więcej w Zdrowo