Dzieje sięGłogów

Ile będzie kosztowało funkcjonowanie teatru? Radni dopytują, urzędnicy wyliczają1 min na czytanie

Odbudowa teatru trwa. W środku wylewane są posadzki 4

Coraz bliżej kulminacyjnego momentu – otwarcia miejskiego teatru im. Andreasa Gryphiusa w Głogowie. To historyczne wydarzenie w dziejach miasta planowane jest na piątek (22.11.). Ale podczas wczorajszej (30.09.) sesji radni dopytywali o koszty związane nie tyle z budową teatru, ale jego utrzymaniem. Tylko w tym roku na ten cel miasto udzieliło dotacji w kwocie 256 tys. zł. Jak zauważał radny Mariusz Kędziora to spora kwota.– Na półtorej miesiąca działalności – przytaczał. Prezydent Rafael Rokaszewicz sugerował, że większość tej kwoty zostanie przekazana na uroczystości związane z otwarcie teatru.

– Jest okres otwarcia teatru, gdzie zaplanowane są dla mieszkańców wydarzenia. Będą kosztowały – nie ukrywał Rokaszewicz. Padła kwota 900 tys. zł – tyle wedle szacunków ma kosztować roczne utrzymanie teatru, ale dotacja miejska na kolejny rok ma oscylować w granicach 600 tys. zł. Pozostałe środki teatr ma wyparować. Choć wszystko przecież wyjdzie w praniu – o dokładnych kwotach będzie można mówić po roku czasu.

– Wypracujemy zysk nie tylko ze sprzedaży biletów na spektakle i inne wydarzenia, ale też z projektów zewnętrznych – sugeruje Bartłomiej Adamczak, dyrektor Miejskiego Ośrodka Kultury w Głogowie. – Zdajemy sobie sprawę z tego, że pierwsze miesiące działalności będą łatwiejsze. Później będzie trudniej zatrzymać ludzi w teatrze, ale chcemy ich zachęcić do tego, aby regularnie odwiedzali ten budynek. Dlatego oferta musi być ciekawa – dodaje.

W ramach oszczędności teatr znajdzie się w strukturach MOK-u, by nie tworzyć dodatkowych stanowisk administracyjnych. Nie będzie w nim dyrektora czy księgowego – tym samym i budżet na pensje będzie niższy. MK


Podziel się informacją ...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Zobacz inne

Więcej w Dzieje się