Zamknij

Jak wypromować lokalną firmę w wyszukiwarce Google?

14:28, 05.12.2022 Jakub Grzywaczyk Aktualizacja: 14:28, 05.12.2022
Skomentuj

Wyszukiwarka Google pokazuje wyniki lokalne nie tylko wtedy, kiedy wyślesz zapytanie zawierające nazwę miasta czy dzielnicy. Algorytm bierze pod uwagę intencję użytkownika i jeśli szuka on np. zakładu fryzjerskiego, to na podstawie jego lokalizacji zaproponuje mu strony salonów z jego okolicy. Jeśli prowadzisz działalność i ofertę kierujesz do mieszkańców danego miasta, wypromuj swoją lokalną firmę w wyszukiwarce Google. Jak to zrobić?

Jak zdobywać ruch z Google?

W wynikach wyszukiwania Google możesz zobaczyć różne rezultaty. Najczęściej na górze znajdują się reklamy Google Ads. W przypadku zapytań lokalnych przeważnie zaraz pod nimi jest trzypak rezultatów z Google Maps.

Czy wiesz, że 97% konsumentów dowiaduje się o firmach lokalnych z sieci? Nawet jeśli każdego dnia potencjalni nabywcy przejeżdżają obok Twojej siedziby, to najprawdopodobniej przed wizytą w niej wcześniej odwiedzą Twoją stronę lub wizytówkę w sieci. Przeciętnie do każdego takiego profilu w internecie dociera ponad 1000 użytkowników miesięcznie. Tylko czym jest wizytówka, a dokładnie Profil Firmy w Google? Otóż zawiera informacje o Twojej ofercie, które mogą być widoczne w Google Maps i we wspomnianym trzypaku. Im wyższe pozycje na frazy kluczowe związane z Twoim biznesem zajmuje profil, tym więcej możesz odnieść korzyści.

56% aktywności internautów, którzy znaleźli wizytówkę z oczekiwaną ofertą firmy, kończy się wizytą na jej stronie. Dlatego nie zastanawiaj się nad założeniem Profilu Firmy w Google - po prostu to zrób. Zadbaj też o zwiększenie widoczności wizytówki w wynikach wyszukiwania. W przypadku dużych miast konkurencja jest ogromna. Co zrobić, żeby Twoja wizytówka znalazła się w trzypaku Google?

Zoptymalizuj nazwę i opis firmy

Przede wszystkim nazwa nie powinna się składać wyłącznie ze słowa kluczowego. Zabrania tego regulamin Google. Najlepiej połącz najważniejszą frazę z nazwą marki. Nazwa w wizytówce może być np. następująca: Salon dentystyczny SuperDent. Kolejnym istotnym elementem, który ma wpływ na widoczność wizytówki, jest opis działalności. Masz do wykorzystania na niego 750 zzs. W pierwszych 250 zzs umieść najważniejsze słowo kluczowe. Poza tym wypełnij w Profilu Firmy w Google wszystko, co możliwe i adekwatne do Twojej działalności.

Zdobywaj wizytówki NAP

NAP to skrót od Name Adress Phone. Jest to wizytówka przedsiębiorstwa w sieci, w której znajdują się: adres firmy, jej nazwa i numer telefonu, a z reguły także strona WWW. Warto zdobyć je przede wszystkim w popularnych serwisach. Wizytówki nie tylko wpływają na widoczność w wynikach Google Maps, ale również mogą być źródłem klientów.

Pozyskuj opinie klientów

Internauci najczęściej sprawdzają przed pierwszym zakupem w danej firmie opinie na jej temat. Jeśli są one negatywne, to często rezygnują z oferty. Komentarze klientów są również czynnikiem, który wpływa na widoczność wizytówki w Google. Znaczenie ma ich liczba, długość, a także zawartość. Najlepiej, aby składały się z kilku zdań i zawierały słowa kluczowe. Zachęć kupujących do wystawiania opinii, np. rabatem na kolejne zakupy.

Umieść mapę na stronie

To sposób na powiązanie witryny z wizytówką. Dodaj np. w zakładce kontakt mapę z zaznaczoną siedzibą firmy. Dzięki temu internauta łatwo wyznaczy drogę dojazdową do Twojego biura. Wpływa to także na widoczność wizytówki.

Aktywnie prowadź wizytówkę

Dodawaj wpisy i zdjęcia, informuj o promocjach i dniach wolnych. To bardzo istotne kwestie. Google docenia profile, które są aktualizowane. Pamiętaj, że Profil Firmy (wcześniej wizytówka GMF) jest sposobem komunikacji z klientami.

Wypromuj firmę lokalną w Google

Warto optymalizować wizytówkę, gdyż dzięki niej możesz zdobywać klientów. Bez względu na to, czy interesuje Cię pozycjonowanie firm z Głogowa czy z innego miasta, weź również pod uwagę standardowe wyniki wyszukiwania. Wprawdzie te rezultaty najczęściej pojawiają się poniżej trzypaku wizytówek, ale również przynoszą wielu klientów. Dzięki temu Twoja firma może być widoczna dwa razy w TOP 10 wyników. Więcej na temat takich działań przeczytasz tutaj: https://smartbuzz.pl/pozycjonowanie-stron-glogow.

(Jakub Grzywaczyk)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%