Dzieje sięGłogów

Ludzie pod ZUS-em ustawiają się w kolejkach. I pytają: Dlaczego latem nie otworzą urzędu szybciej?2 min na czytanie

Ludzie pod ZUS-em ustawiają się w kolejkach. I pytają: Dlaczego latem nie otworzą urzędu szybciej?

Głogowski oddział Zakładu Ubezpieczeń Społecznych otwarty jest w poniedziałki w godz. 8-18 a od wtorku do piątku w godz. 8-15. Przed wejściem do urzędu znajduje się duża tablica, która o tym informuje. Ale ludzie przychodzą tam znacznie szybciej ustawiając się w długich kolejkach. – Dlaczego latem nie otworzą urzędu szybciej? – zastanawia się pan Marek, nasz Czytelnik. Sugeruje, że w kolejce ustawiają się także osoby starsze i niepełnosprawne. – W upalne dni ciężko wystać godzinę czy dwie pod drzwiami. Może warto o tym pomyśleć? – pyta. Mężczyzna wyjaśnia, że do środka, gdzie pomieszczenie jest klimatyzowane, nie może wejść więcej osób, bo obowiązują obostrzenia związane z epidemią koronawirusa.

Próbowaliśmy dodzwonić się do tego oddziału ZUS-u, ale infolinia jest zajęta. Pojechaliśmy osobiście, by spotkać się z kierownik – niestety ochroniarz poinformował nas, że nie ma takiej możliwości. Usłyszeliśmy też, że bezpośredni telefon do sekretariatu nie jest dostępny dla wszystkich. – Nie mamy obowiązku podawać – dorzucił. Okazało się, że kierownik przez przypadek zastaliśmy w biurze obsługi klienta – lecz ta od razu skierowała nas do ZUS-u w Legnicy, bo nie mogła udzielać prasie takich informacji. Choć pytanie przecież… banalne. To nie koniec urzędowej drogi. Rzecznik prasowy zakładu w naszym województwie jest na urlopie, więc otrzymaliśmy numer telefonu do osoby, która go zastępuje – rzecznika z Opola. A ten poprosił o oficjalnego mejla. I jest odpowiedź.

– Organizacja obsługi klientów wynika z zapisów regulaminu pracy ZUS – przytacza rzecznik Sebastian Szczurek. Podkreśla, że to standard przyjęty dla placówek na terenie całego kraju. – Placówka nie ma możliwości swobodnego określania godzin pracy tak urzędu jak też bezpośredniej obsługi klientów. Ponadto taka doraźna praktyka mogłaby wprowadzać klientów w błąd, a wręcz dezorganizację. Mamy świadomość, że wśród naszych klientów są osoby starsze, schorowane czy też osoby z niepełnosprawnością. Stąd uruchomiliśmy system umawiania wizyt na konkretny dzień i godzinę. Wszystko po to, by klienci, którzy skorzystają z takiej opcji, mogli być obsłużeni bez kolejki – dodaje.

Na osobistą wizytę w ZUS-ie – w tym w placówce w Głogowie – można się umówić na kilka sposobów. Między innymi telefoniczne pod numerem (76) 876 40 16. Wówczas pracownik ZUS zarezerwuje dogodny termin wizyty w placówce, a doradca na sali obsługi klienta będzie we wcześniej ustalonym terminie wyłącznie do dyspozycji umówionej osoby. Poleca też inne, zdalne formy kontaktu z ZUS jak indywidualne konto na platformie internetowej PUE ZUS, rozmowa z pracownikiem ZUS w ramach e-wizyty (wideokonferencja) w wybranym przez siebie dniu i godzinie.
RED

Podziel się informacją ...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Zobacz inne

Więcej w Dzieje się