KGHM współfinansuje i wspiera przez wolontariat kompetencyjny dyrektorów szkół Zagłębia Miedziowego w ramach Akademii Przywództwa Liderów Oświaty (APLO). Udział w programie to jedna z wielu propozycji miedziowego giganta dla samorządów w ramach społecznych działań firmy na Dolnym Śląsku.
Spotkanie menedżerów KGHM i lokalnych dyrektorów szkół przypada w trakcie ostatniego etapu intensywnego 12-miesięcznego programu doskonalenia umiejętności przywódczych. Dwa zjazdy akademii odbyły się fizycznie, ale większość sesji wykładowych i ćwiczeniowych przeprowadzono online. Projekt współfinansuje KGHM i lokalne samorządy.
Jednym z filarów programu jest mentoring. Prowadzą go doświadczeni menedżerowie biznesu najwyższego szczebla. Roli mentora podjęli się przedstawiciele zarządów miedziowych spółek i dyrektorzy naczelni KGHM Polska Miedź S.A. Podczas indywidualnych spotkań mentor ma pomóc dyrektorowi szkoły w procesie przeprowadzenia zmiany lub projektu rozwojowego. Dzięki unikalnej na skalę światową koncepcji APLO, kadra zarządzająca w edukacji ma możliwość zdobywać kompetencje na poziomie zarezerwowanym do tej pory dla szczebla zarządzającego w biznesie.
Wśród mentorów z Grupy Kapitałowej KGHM znalazł się m.in. Bernard Cichocki, Prezes KGHM ZANAM. - Szkoła to wielka odpowiedzialność, która wymaga odpowiedzialnego lidera i zarządzania. Wbrew pozorom wiele doświadczeń z dziedziny biznesu można przełożyć na zarządzanie organizacją taką jak szkoła. Cieszę się, że mogę służyć dyrektorowi szkoły w roli mentora w ramach wolontariatu. To dla mnie okazja, aby dzielić się tym moimi kompetencjami w dobrym celu.
Możliwość udziału dyrektorów szkół z Zagłębia Miedziowego w projekcie to jeden z elementów prospołecznych działań firmy. W styczniu tego roku Zarząd KGHM i przedstawiciele gmin i powiatów podpisali wspólną deklarację o współpracy. Dokument zakłada m.in. współdziałanie w projektach skierowanych do młodzieży oraz programy profilaktyczne i szkoleniowe. KGHM współfinansuje część z tych działań.
RED
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz