Jak informuje poseł Wojciech Zubowski w ostatnich tygodniach odbyły się kolejne posiedzenia parlamentarnego zespołu ds. infrastruktury transportowej na Dolnym Śląsku. - Tym razem zespół, którego jestem wiceprzewodniczącym, zajął się kwestiami żeglugi po Odrze i wpływu budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego na kolej w naszym i nie tylko naszym województwie - opowiada.
Zdradza, że omówiono stan zaawansowania prac nad rewitalizacją żeglugi po Odrze w ramach sieci bazowej europejskich korytarzy transportowych. - Zrealizowane w ostatnich latach inwestycje, które poprawiły warunki nawigacyjne, to remont Kanału Gliwickiego, rozbudowa śluzy Ratowice, budowa stopnia Malczyce, projektowanie stopnia Lubiąż, projektowanie stopnia Ścinawa, remont Odry swobodnie płynącej - m.in. przez Głogów .- wymienia poseł.
Jednocześnie zaznacza, że istotnym elementem dla naszego regionu jest rozpoczęcie i budowa stopnia wodnego Ścinawa, który powinien być uwieńczony infrastrukturą portową - centrum logistyczne, przeładunkowe. - Omawiany na posiedzeniu zespołu projekt Nadodrzańskiego Portu mógłby być w pełni efektywny przy skomunikowaniu go z infrastrukturą kolejową i drogową, a dokładniej poprze przyłączenie kolejowe portu Ścinawa do: linii kolejowej 273 - Nadodrzanka. W Głogowie przyłączenie do szprychy nr 9 CPK - dodaje. A także przyłączenie drogowe portu Ścinawa do drogi krajowej 36, następnie do drogi szybkiego ruchu S8 i S3.
- W tematach kolejowych omówiono planowane inwestycje związane m.in. z budową szprychy nr 9. Choć pokazany na prezentacji czas dojazdu do Warszawy z naszego regionu może wyglądać nieprawdopodobnie - to nie jest on niemożliwy do osiągnięcia. Za kilka lat się o tym przekonamy - wyjaśnia. Z opublikowanej prezentacji wynika, że podróż pociągiem z Głogowa do centralnego portu ma wynieść w 2 godz. 25 min a do Warszawy 2 godz. 40 min.
RED
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz