Poseł Wojciech Zubowski (PiS) kilka tygodni temu złożył interpelację do ministerstwa infrastruktury w sprawie inwestycji kolejowych w naszym regionie planowanych w związku z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego. Otrzymał właśnie odpowiedź.
I tak dla linii kolejowej nr 14 spółka PKP PLK S.A. do tej pory zrealizowała w latach 2017 - 2019 studium wykonalności w ramach projektu "Prace na liniach kolejowych nr 14, 815, 816, na odcinku Ostrów Wielkopolski - (Krotoszyn) - Leszno - Głogów wraz z elektryfikacją odcinka Krotoszyn/Durzyn -Leszno - Głogów". Ale na razie projekt nie jest realizowany, bo potrzeba na to pieniędzy. Tutaj w grę wchodzą dofinansowania z Unii Europejskiej - z tego nowego rozdania.
Dodatkowo spółka na linii kolejowej nr 14, na odcinku Leszno - Głogów w 2019 r. zrealizowała prace polegające na naprawie nawierzchni kolejowej. A efektem tych prac było przywrócenie ruchu pociągów.
Jak czytamy w uzasadnieniu, w sprawie linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów - Zielona Góra, obecnie realizowane są tam prace rewitalizacyjne ze środków budżetu państwa, które obejmują m.in. wymianę nawierzchni torowej i przebudowę obiektów obsługi podróżnych. Pozwoli to na zwiększenie dopuszczalnej prędkości do 120 km/h dla pociągów pasażerskich. Prace obejmują m.in. przebudowę stacji Wróblin Głogowski, a ich zakończenie planowane jest na koniec marca przyszłego roku.
- Jednocześnie informuję, że wykonanie poszczególnych etapów modernizacyjnych jest uzależnione od dostępnych środków finansowych na realizację dokumentacji projektowej i robót budowlanych - wyjaśnia Marcin Horała, sekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury.
- Do 2027 powinniśmy mieć możliwość podróżowania do Zielonej Góry z prędkością 160 km na godzinę. Do Wrocławia również. Potrzebne jest przystosowanie infrastruktury do szybszego przejazdu wagonów towarowych, zwiększenia maksymalnej długości składów i dopuszczalnego nacisku na oś - mówi poseł Zubowski.
RED
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz