Sport

Sport na świeżym powietrzu, nawet jesienią1 min na czytanie

Sport na świeżym powietrzu, nawet jesienią

Nie od dziś wiadomo, że najprostszą formą ruchu jest bieganie. Ale biegać też trzeba potrafić, a przede wszystkim lubić. Biegać trzeba z głową. Dlaczego? Łukasz Michałowski, trener personalny, opowiada, że zaczynamy od chodu, potem marszobiegu, by następnie przystąpić do biegu.

– Pamiętajmy, że nie można przesadzać – zacznijmy od 10-15 minut. Stopniowo zwiększając i czas, i dystans – radzi. Przytacza wytyczne WHO – Światowa Organizacja Zdrowia zaleca, aby ruszać się chociaż 30 minut przez pięć dni w tygodniu. To jednak minimum rekreacyjne. Nie zapomnijmy o odpowiednim obuwiu. Najlepiej z amortyzującą powierzchnią. – Warto udać się do sklepu sportowego, gdzie wykwalifikowana kadra doradzi nam, jakie obuwie dobrać. W sporcie łatwo bowiem o kontuzje – ostrzega.

Jednak poza bieganiem w terenie można zrobić też wiele innych rzeczy – świetnym rozwiązaniem jest gimnastyka lub stretching. Jakie korzyści daje sport? – Wzmacniamy układ krwionośny i oddechowy oraz aparat ruchowy mięśniowo-szkieletowy. Ważne są też aspekty psychologiczne. Sport ładuje nasze „baterie” pozytywnymi emocjami. Pomaga się zrelaksować i odprężyć zwłaszcza jesienią, kiedy złe nastroje się nasilają. Przy wysiłku wydziela się wiele hormonów pozytywnie wpływających na nasz organizm. Pozwoli nam to przy okazji trzymać kontrolę nad wagą. Aktywność ruchowa to spalone kalorie. Warto dbać o zdrowie i swoją sylwetkę – doradza trener Łukasz Michałowski.

A uprawiać sport na świeżym powietrzu może każdy – bez względu na wiek. Trener zaleca także aktywność osobom powyżej 65 roku życia, by poprawić swoją koordynację ruchową.
RED

Podziel się informacją ...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Zobacz inne

Więcej w Sport