Dzieje sięGłogów

Sprawdzamy, ile kosztuje utrzymanie urzędów. Ratusz2 min na czytanie

Sprawdzamy, ile kosztuje utrzymanie urzędów? Ratusz

Pensje urzędników, ogrzewanie i telefony to jedne z największych stałych kosztów funkcjonowania urzędów w naszym regionie. Włodarze zapewniają, że szukają oszczędności, ale i podkreślają, iż coraz trudniej coś odłożyć. Dobra kadra musi kosztować, a wydatków nie da się uniknąć. Ale od czegoś trzeba zacząć.

– Wprowadziliśmy zmiany, które mają służyć oszczędnościom. To między innymi 55 tys. zł na dostarczaniu decyzji podatkowych oraz kolejne tysiące na zakupie niezbędnych drukarek, co także pozwoliło na oszczędności – mówi prezydent Głogowa Rafael Rokaszewicz. W zeszłym roku urząd zakupił dwie duże drukarki z funkcją ksero i skanera. Stoją na korytarzu na II piętrze i są dostępne dla wszystkich pracowników. Mogą z nich korzystać dopiero po zalogowaniu.

– Urządzenia są bardzo ekonomiczne, dzięki czemu bardzo spadła cena wydruku jednej strony, zwłaszcza kolorowej – prezydent Rokaszewicz podaje, że te dwie drukarki w tym roku pozwoliły zaoszczędzić już 38 tys. zł. Dzięki dwóm kolejnym drukarkom zakupionym w przetargu w tym roku wydatki jeszcze się zmniejszą, w tym o ok. 10 tys. zł na materiały eksploatacyjne.

W 2020 r. ma to być wydatek 85 tys. zł, czyli o 15 tys. zł mniej niż w bieżącym. Druga oszczędność ratusza jest stratą dla Poczty Polskiej. Odkąd decyzje podatkowe dostarczają nam urzędnicy wydatek miasta spadł o połowę. Umowy zlecenia dla pracowników za rozniesienie prawie 18 tys. decyzji kosztowały 75 tys. 456 zł brutto. Poczcie trzeba byłoby zapłacić 130 tys. zł brutto, nie licząc opłat za zwroty. Oszczędność to ponad 55 tys. zł, na korzyść urzędników.

Wiadomo, że największym wydatkiem urzędów są płace pracowników. Tu największy wydatek ma największy pracodawca, czyli głogowski ratusz dający zatrudnienie 213 osobom. Na same ich wynagrodzenia w 1 kwartale roku poszło ponad 2,7 mln zł, a prawie 500 tys. zł na pochodne. Przez trzy miesiące wydatek urzędu na usługi telekomunikacyjne wyniósł prawie 23 tys. zł. W tym blisko 8 tys. zł na 48 telefonów komórkowych urzędników. Internet kosztował 9 tys. 594 zł.

Z mediów bardziej przyziemnych największym kosztem jest prąd. Dla ratusza to 40 tys. za kwartał, czyli 13,5 tys. zł miesięcznie. Sporo też wody się tam leje, nie tylko na sesjach, zwyczajnie – z kranów. Ale urząd jest nie tylko dla urzędników, mieszkańcy też korzystają. Koszt? 6 tys. 20 zł. Wywóz nieczystości kosztował 2 tys. 958 zł.
RED
fot. PM

Podziel się informacją ...
  • 13
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Zobacz inne

Więcej w Dzieje się