Dzieje sięGłogów

Wydają dowody, meldują… Jak działa ratusz w czasie epidemii?1 min na czytanie

Wydają dowody, meldują... Jak działa ratusz w czasie epidemii?

Od środy (22.04.) obowiązują nowe przepisy rządowego rozporządzenia w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii. Rząd doprecyzował w nich, co należy rozumieć przez „zadania niezbędne”, które samorządy mają w obowiązku wykonywać.

Jak podkreśla sekretarz Gminy Miejskie Głogów, Katarzyna Brasse-Juźwiak, urząd miejski w zakresie wymienionych w rozporządzeniu spraw obsługuje klientów przez cały czas od czasu wprowadzenia w kraju stanu epidemii

– Urząd realizuje wszystkie zadania drogą elektroniczną, korespondencyjną oraz przy bezpośrednim udziale mieszkańca, po wcześniejszym umówieniu się przez telefon – mówi Katarzyna Brasse-Juźwiak.

Do 22 kwietnia USC w Głogowie zarejestrował 90 urodzeń, 100 zgonów, udzielono 5 ślubów cywilnych, odwołano 10 ślubów cywilnych. Wydział Spraw Obywatelskich: ilość zameldowań – 45, ilość wymeldowań – 15, ilość wydanych zaświadczeń – 26, ilość wydanych dowodów osobistych – 117, ilość przyjętych wniosków o dowód osobisty – 48.

W tym okresie nie przyjmowano natomiast wniosków o paszporty. Przypomnijmy, że Terenowy Punkt Paszportowy realizuje swoje zadania w systemie pracy określonym przez Dolnośląski Urząd Wojewódzki, któremu podlega.
RED

Podziel się informacją ...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Zobacz inne

Więcej w Dzieje się