Dostali 300 tys. zł na to, by miejski urząd stał się bardziej dostępny także dla osób niepełnosprawnych.
Od 5 do 27 maja 2025 roku w Gminie Miejskiej Głogów trwają badania ankietowe w ramach projektu „Dostępny Samorząd 2.0”. To element ogólnopolskiego programu, którego celem jest zwiększanie dostępności usług publicznych dla osób ze szczególnymi potrzebami. Głogów, jako jeden z 240 samorządów w kraju, otrzymał na to grant w wysokości 300 tysięcy złotych.
Pieniądze pochodzą ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i przeznaczone zostaną na poprawę dostępności naszego urzędu dla osób ze szczególnymi potrzebami
– mówi Daria Jęczmionka, koordynator ds. dostępności architektonicznej w Urzędzie Miejskim w Głogowie.
Jak podkreśla Jęczmionka, osoby ze szczególnymi potrzebami to nie tylko osoby z niepełnosprawnościami.
– To także seniorzy, kobiety w ciąży, osoby z dziećmi, a także inne osoby, które wymagają dodatkowego wsparcia – katalog osób, które możemy zakwalifikować do tej grupy jest bardzo rozbudowany– zaznacza. W ramach otrzymanego grantu planowanych jest kilka istotnych inwestycji: remont publicznej toalety dla osób z niepełnosprawnościami na parterze urzędu, zakup sprzętu do ewakuacji osób z niepełnosprawnościami, przebudowa miejskiej strony internetowej, by była jeszcze bardziej dostępna i funkcjonalna czy zakup narzędzi ułatwiających poruszanie się po Urzędzie osobom słabowidzącym i niewidomym.
– Chcemy te inwestycje skonsultować z mieszkańcami, by jak najlepiej rozpoznać potrzeby oraz poznać ich opinię na temat planowanych działań – dodaje Daria Jęczmionka. – W ankiecie, którą można znaleźć na stronie urzędu (LINK: TUTAJ) oraz w wersji papierowej w Biurze Obsługi Mieszkańca, pytamy, czy dane inwestycje są potrzebne, a także prosimy o własne propozycje – dodaje.
Jednym z punktów jest zakup sprzętu do ewakuacji, który znacznie ułatwi urzędnikom wyprowadzenie osób niepełnosprawnych z urzędu w momencie zagrożenia– mówi Daria Jęczmionka i podkreśla, że choć Urząd Miejski w Głogowie spełnia ustawowe wymogi dostępności, to cały czas stara się tę dostępność poprawiać. – Zdajemy sobie sprawę, że zawsze znajdzie się coś, co można poprawić, chociażby ze względu na zmieniające się przepisy oraz rozwój technologii. Dlatego w trosce o poprawę komfortu w korzystaniu z usług publicznych w naszym urzędzie, staramy się realizować zadania, które będą ten komfort i dostępność cały czas ulepszać – kończy.
(MK)
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz