Trwa remont drogi wojewódzkiej 319. Dzisiaj (19.06.) jadąc z Głogowa do Kulowa trzeba uzbroić się w cierpliwość.
Praca tutaj wre - kierowcy stoją teraz w ogromnych korkach. Dzwonią do naszej redakcji i relacjonują, że wprowadzono ruch wahadłowy, więc swoje trzeba odstać. A samochodów wciąż przybywa.
Na wysokości Kulowa w dwóch miejscach obowiązuje ruch wahadłowy i jest ustawiona sygnalizacja świetlna, która chyba... nie działa prawidłowo, bo gdy jednym zapali się zielone światło, to inni nadal mają czerwone. Może dojść do kolizji. Uważajcie na siebie. My stoimy w korku już około pół godziny i końca nie widać
- relacjonuje nasza Czytelniczka.
Droga remontowana jest przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei we Wrocławiu, a wartość tego projektu wynosi blisko 7 mln zł. Zakończenie wszystkich prac przewidziano na 6 września br. roku.
Stan techniczny nawierzchni w tym rejonie wymagał pilnej interwencji – obecnie jest on zły, z licznymi ubytkami, skoleinowaniem oraz śladami licznych remontów cząstkowych. W ramach zadania przewidziano pełną modernizację warstw konstrukcyjnych i odtworzenie parametrów technicznych zgodnych z obowiązującymi normami projektowymi
- poinformował wykonawca.
Projektowana szerokość jezdni po remoncie wyniesie 6,20 m. W ramach prac nawierzchniowych przewidziano frezowanie istniejącej nawierzchni bitumicznej, doziarnienie konstrukcji jezdni z ułożeniem warstwy MCE, a następnie wykonanie warstw wiążącej i ścieralnej. Na odcinku w rejonie skrzyżowania w miejscowości Zaszków zaplanowano pełną wymianę konstrukcji nawierzchni – zarówno warstw bitumicznych, jak i podbudowy.
Przebudowie ulegną także pobocza, które zostaną utwardzone materiałem z frezowania oraz mieszanką kruszywa kamiennego stabilizowanego mechanicznie. Modernizacją objęte zostaną również zatoki autobusowe – ich przebudowa obejmie rozbiórkę istniejących peronów i chodników, budowę nowych konstrukcji z ułożeniem krawężników i obrzeży betonowych oraz wykonanie nawierzchni z kostki betonowej. W zatokach zostaną wykonane nowe nawierzchnie bitumiczne. Inwestycja obejmuje także montaż wiaty przystankowej oraz wykonanie prac wykończeniowych, w tym humusowanie i obsianie poboczy mieszanką traw
– wylicza Grzegorz Serafin, prokurent i dyrektor ds. budownictwa frogowego w firmie BERGER Bau.
Ma zostać przywrócona pełna funkcjonalność rowów przydrożnych. W zakresie elementów organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego przewidziano wykonanie oznakowania grubowarstwowego, wymianę słupków hektometrowych na nowe oraz odtworzenie punktów referencyjnych.
(MK)
Anmo15:06, 19.06.2025
To jak jednym zapala sie zielone to z drugiej maja czerwone tak powino byc jak ktos sie nie zna to niech nie pisze bzdur
0 0
Nie kumasz, nie znasz się wiec nie powinieneś się udzielać! Skoro są dwa zwężenia odcinki i dwa światła to powinno być synchronizowane. Przecież logiczne że najlepiej by dwa naraz były zielone z lekkim opóźnieniem to najlepsza opcja ! co ci po pierwszym zielonym jak cię zatrzymają drugie światłą na czerwonym. A najgorsze że jak za dużo wjedzie na pierwszym zielonym to zablokują ruch w przeciwną stronę! bo gdzie mają uciekać? nie wyparują z drogi. I tak tworzy się korek bezsensowny bo pewnie kierownictwo mają takie same głowy ja ty.