BIZNESStarówkaSerceGłogowa

Był sukces, będzie jeszcze większy. Akcję #StarówkaSerceGłogowa trzeba kontynuować!3 min na czytanie

Był sukces, będzie jeszcze większy. Akcję #StarówkaSerceGłogowa trzeba kontynuować!

Akcję #StarówkaSerceGłogowa trzeba kontynuować! #StarówkaSerceGłogowa to duży sukces. Nie powinniśmy zmarnować tego, co udało się wypracować i akcję kontynuować z jeszcze większym rozmachem w 2021 roku. Akcja #StarówkaSerceGłogowa trwała w 2020 roku przez siedem miesięcy, ale i tak bardzo dużo udało się zrobić.

Był to pomysł zespołów Głos Głogowa – Tygodnik Lokalny i portalu MyGlogow.pl Wydawnictwo Quest Media – z dziennikarzami, redaktorami, grafikami i specjalistami od reklamy i marketingu – zaproponowało wspólną inicjatywę na rzecz serca naszego miasta spółkom miejskim Gpk-Suez Głogów i PWiK w Głogowie sp z o.o. oraz przedsiębiorcom ze starówki. Patronat nad projektem objął prezydent Głogowa Rafael Rokaszewicz.

W ramach akcji: stworzyliśmy i prowadziliśmy nieodpłatny katalog branżowy przedsiębiorców ze starówki; stworzyliśmy i prowadziliśmy facebookowy profil Starówka – Serce Głogowa; stworzyliśmy i prowadziliśmy specjalną zakładkę na portalu myGlogow.pl #STARÓWKASERCEGLOGOWA; wyprodukowaliśmy setki naklejek dotyczących akcji, które otrzymały wszystkie chętne firmy na starówce; przeprowadziliśmy akcję oklejania pustych lokali na starówce; zrealizowaliśmy dwa filmy o starówce o nieruchomościach i branży beauty – filmy nakręciliśmy, zmontowaliśmy i promowaliśmy w mediach; opublikowaliśmy 28 artykułów na łamach gazety Głos Głogowa; opublikowaliśmy 22 artykuły na portalu myGlogow.pl oraz 28 postów na profilu Starówka Serce Głogowa oraz na portalu myGlogow.pl; przeprowadziliśmy dwa konkursy.

Od czerwca do grudnia 2020 wypromowaliśmy 25 firm, opublikowaliśmy 94 materiały, które łącznie zebrały blisko 300 tys. odsłon w internecie. Poza tym dziesiątki tysięcy egzemplarzy gazety trafiły do rąk mieszkańców naszego regionu. A w każdym numerze była publikacja o akcji i promowanie wszystkich przedsiębiorców ze Starego Miasta oraz poszczególnych firm. Akcja kosztowała ponad 67 tys. zł netto. Suma to koszt publikacji, produkcji i druku materiałów. Finansowe wsparcie spółek miejskich wyniosło 14 tys. zł netto, a przedsiębiorców ze starówki 4 tys. zł netto. To koszty, które ponieśli na promocję i reklamę własnych firm.

Wydawnictwo Quest Media poprzez udostępnienie powierzchni reklamowych i produkcję materiałów zainwestowało w projekt blisko 50 tys. zł netto. Nie chcemy się zatrzymywać i pracujemy nad kontynuacją. Jednak bez wsparcia i współpracy niewiele uda się zdziałać. Dlatego już od listopada 2020 zabiegamy o wsparcie #StarówkaSerceGłogowa przez spółki miejskie i ratusz, a jednocześnie zachęcamy przedsiębiorców ze starówki, żeby jeszcze bardziej inwestowali w promocję swoich firm w mediach organizatora akcji.

Poza tym do projektu w 2021 roku dołączyła Głogowska Fundacja Akademicka posiadająca status Organizacji Pożytku Publicznego (KRS 0000 250000), która będzie przyjmowała wpłaty z tytułu 1 procenta od każdej osoby, która będzie chciała wesprzeć projekt. Mamy nadzieję, że przynajmniej każdy przedsiębiorca ze Starego Miasta przy składaniu PIT-36 lub PIT-36L za 2020 rok zaznaczy przekazanie jednego procenta swojego podatku właśnie na fundację określając tzw. cel szczegółowy – „Akcja Starówka Serce Głogowa”. Pieniądze w ten sposób pozyskane będą wykorzystane w całości na promocję i reklamę starówki oraz firm działający właśnie w sercu naszego miasta. W planach jest również pozyskanie dotacji na realizację ciekawego projektu instalacyjnego na Starym Mieście w ramach Budżetu Obywatelskiego Głogowa.

Bądźcie z nami. Bądźcie aktywni! Razem dbajmy o serce naszego miasta! Pozdrowienia w nowym roku!
RED

Podziel się informacją ...
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Zobacz inne

Więcej w BIZNES