Utrudnienia dla pasażerów, bo nie dogadały się zarządy województw dolnośląskiego i lubuskiego. Teraz jadący z Zielonej Góry do Wrocławia i w przeciwnym kierunku mają w Głogowie przesiadkę, bo bezpośredni „zwykły” pociąg po Trasie Nadodrzańskiej już nie jeździ, przynajmniej na razie.
Trzeba wysiąść w Głogowie i przesiąść się do innego pociągu. Jest to efekt tego, że zarząd województwa dolnośląskiego zrezygnował z usług przewozowych spółki Polregio i od grudnia br. wprowadził na trasie między Wrocławiem a Głogowem (przez Brzeg Dolny, Wołów i Ścinawę) pociągi własnych Kolei Dolnośląskich. Jednak zarząd województwa lubuskiego z Polregio nie zrezygnował i Kolei Dolnośląskich na swój teren nie wpuścił.
Są tylko cztery pociągi KD dojeżdżające z Wrocławia do Nowej Soli. Co oczywiście oznacza znaczne wydłużenie czasu podróży na tej trasie – nawet do trzech godzin. Pasażerowie na następny pociąg muszę czekać w Głogowie pół godziny lub dłużej, gdyż nie są one skorelowane. Na tej trasie bez przesiadki można przejechać jedynie Intercity, co oznacza z kolei znaczne podrożenie kosztów.
Nowy rozkład jazdy utrudniający życie pasażerom i oznaczający dla nich oczekiwanie na stacji w Głogowie, wszedł w życie 10 grudnia. Zarząd województwa dolnośląskiego poinformował, że na odcinku przez niego zarządzanym pasażerowie korzystają teraz z 22 par pociągów KD w ciągu doby. Zarząd poinformował, że cztery z nich dojeżdżają do Nowej Soli – trzeciego największego miasta w województwie lubuskim.
Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego poinformował, że od grudnia 2023 roku na Nadodrzance kursować będą wyłącznie pociągi Kolei Dolnośląskich, a jest to odpowiedzią na liczne sygnały ze strony mieszkańców gmin zlokalizowanych przy tej trasie, którzy oczekiwali polepszenia jakości usług.
Pociągi Kolei Dolnośląskich to sprawdzona jakość, komfort i bezpieczeństwo podróżnych. Rozbudowujemy siatkę połączeń tak, aby kolej docierała także do mniejszych miejscowości, takich jak Brzeg Dolny, Wołów, Ścinawa, Chełmek Wołowski, Rudna czy Grębocice
– mówi Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa dolnośląskiego.
Jeszcze do zeszłego roku tę trasę obsługiwały wyłącznie pociągi Polregio, lecz gdy w wakacje 2022 r. zawiodły tysiące pasażerów i nie realizowały zaplanowanych przejazdów – zarząd Dolnego Śląska poinformował, że to się zmieni. I zmieniło w grudniu 2022 r., kiedy KD przejęły część przejazdów (jeździły dotychczas na całej trasie Wrocław - Zielona Góra), a od tego miesiąca wszystkie (i dojeżdżają do Głogowa, a cztery do Nowej Soli).
Są to pociągi w żółto – białych barwach województwa dolnośląskiego, Impulsy 45 WE, pięcioczłonowe, mogące pomieścić ponad 500 pasażerów, wyposażone w klimatyzację, wifi, czy system informacji multimedialnych. Już w marcu br. zarząd dolnośląski zapowiedział, że od tego roku Trasę Nadodrzańską przejmuje KD, ale w przyszłości nie jest wykluczony powrót innego przewoźnika, który będzie realizować cztery pary w relacji Wrocław – Zielona Góra. Widocznie się nie dogadali, a pasażerowie czekają i ganiają z walizami między pociągami...
(DN)
Izo09:29, 17.12.2023
Pani P olok wprowadzi kolej niemiecka i po sprawie.
Tak 11:22, 17.12.2023
Macie nowe rządy, będą skłócać, żeby dokuczyc Polakom,to są pierwsze decyzję.
Użytkownik13:49, 17.12.2023
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Tomasz16:01, 17.12.2023
Kto zna sprawę to wie że PRy ledwie dyszą....ale najważniejszy jest pasażer a nie Myrda i jego chore aspiracje...
Jak to napisano dopiero z marcową korektą powróca bezpośrednie Wrocław-Zielona...
Rok temu podobny numer odstawiono na granicy Wielkopolski i Kujaw...
Barbie 18:11, 17.12.2023
No i git.
Bogdan19:47, 17.12.2023
Gdyby marszałek dolnośląski sprawiedliwie dzielił kasą i wspierał przewozy regionalne tak jak jest to w województwie opolskim to pasażerowie zamiast tułać się po peronach jechali by bezpośrednio przewozami regionalnym. Jak sama nazwa wskazuje to Polregio powinno wozić podróżnych między poszczególnymi regionami. Myrda za pieniądze podatników kupuję sprzęt, a z tego co się orientuję po 2030 roku nie będzie już kolei marszałkowskich i cały sprzed zgarnie prywaciarz albo coraz głośniej jest że DB. A typowo polski przewoźnik jakim jest Polregio wykańczany jest przez marszałka. Zastanówcie się czy chcecie waszą kasę za bilety wkładać obcemu kapitałowi do kieszeni .
Odp.do tzw.,,kolejar22:40, 17.12.2023
Po pierwsze: tyś nie kolejarz ,tylko pracownik obozu pracy,zwanego KD,
Po drugie: to,że macie nowy tabor...przepraszam....flotę ,jak to się u was w obozie pracy mawia,to nie znaczy,że należy się wam całość pociągów.....to co robią w Urzedzie Marszałkowskim, to nic innego,jak korupcja i lobbowanie ....poczytaj sobie ,co to znaczy....I przypominam ,tzw. kolejarzu- tramwajarzu,że kolej ,to nie zajezdnia tramwajową,potrzeba trochę logiki w układaniu przebiegów i rozkładów jazdy.. A póki co,to biegacie jak poparzeni ,mało co pampersów z dupy nie pogubicie ,bo wiadomo,że w ,,Kolejach Doswiadczalnych "" czas to pieniądz i mobbing a la monitoring działa o każdej porze dnia i nocy🤣więc nie podniecajcie się za bardzo,bo serce nie sługa,a na któryś badaniach okresowych wyjdzie Wam to jak przysłowiowe szydło z worka... miej tramwajarzu trochę pokory i szacunku do kolejarzy z PKP,bo bo jak ta firma była jeszcze w jednym kawałku,to Ty na chlyb mawiałeś jeszcze,,byb"..
Gregor 22:48, 17.12.2023
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Grzegorz 07:00, 18.12.2023
Pan to do pracy to chyba jeszcze tramwajem konnym jeździł.
Jako siła pociągowa.
Maszynista09:38, 18.12.2023
Chyba kogoś nie przyjęli do pracy do KD i mu cztery litery żal ściska...
Kaitek 06:01, 19.12.2023
To Polacy nie mogą się dogadać kosztem ludzi zwolnic ich za ten bałagan i nie zatrudniać na pkp
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu myglogow.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
2 2
Odezwał się stary, wąsaty kolejarz z Przewozów Regionalnych.
Krzyż na drogę, a Waszą spółkę do likwidacji.
0 0
Kolejarzyno z Polregio, czym ty się szczycisz? Starym sprzętem? My przynajmniej mamy nowoczesne składy, a nie trupy, które już dawno nie powinny jeździć. Wściekasz się, bo przejęliśmy nadodrzankę 😂