W standardowej korporacyjnej sieci telefonicznej sprzęt serwerowy jest umiejscowiony lokalnie i zarządzany na miejscu. Z kolei przetwarzanie w chmurze wykorzystuje inny paradygmat wdrażania. Dostawcy wirtualna centrala często utrzymują sprzęt we własnym zakresie. Natomiast przedsiębiorstwa mogą uzyskać dostęp do ustawień komunikacji w chmurze.
Wybór ten zapewnia większą skalowalność, łatwiejszą konserwację systemu i niższe koszty. W rezultacie oczekuje się, że w niedalekiej przyszłości wszystkie technologie komunikacji głosowej zostaną przeniesione do chmury, a serwery telefoniczne nie będą już fizycznie zlokalizowane.
Podczas korzystania z telefonii IP abonent komunikuje się z innym abonentem za pomocą protokołu VoIP. Aby to zrobić, potrzebujesz bardzo niewiele, przynajmniej jednego z następujących elementów:
Najbardziej zaawansowaną, elastyczną i wielofunkcyjną technologią telefonii IP dla firm jest wirtualna centrala PBX wykorzystująca protokół SIP. Inne dostępne opcje telefonii można nazwać przestarzałymi lub po prostu mniej odpowiednimi do zadań biznesowych.
Telefonia IP pozwala nowoczesnym firmom obniżyć koszty komunikacji i sprzętu, a także usprawnić, przyspieszyć i zoptymalizować operacje biznesowe. Przyjrzyjmy się konkretnym korzyściom:
Dostawcy usług zapewniają swoim klientom dostęp do wirtualnych numerów, które nie są powiązane z adresami i wielokanałowymi liniami do wykonywania i odbierania połączeń przez Internet. Wsparcie w zakresie komunikacji biznesowej to klucz do komfortu pracowników i kadry zarządzającej firm, a także stabilności w generowaniu przychodów. Wielu operatorów telefonii IP to nie tylko dostawcy wirtualnych central PBX, które posiadają liczne funkcje zwiększające produktywność firm.
Obecnie połączenia internetowe są popularne w świecie korporacyjnym ze względu na ich prostotę, wszechstronność, szeroką funkcjonalność i możliwość zaoszczędzenia pieniędzy na komunikacji. Zaawansowane technologicznie kodeki i szybki Internet znacznie poprawiają jakość głosu, co spełnia specyficzne wymagania firm w zakresie usług komunikacyjnych, zapewniając skuteczną sprzedaż i obsługę klienta. Właśnie z tego powodu liderzy biznesu na całym świecie nie wahają się przełączać swoich pracowników na telefonię w chmurze.