Budowa konkurencyjnego biznesu nie byłaby możliwa bez spójnej identyfikacji wizualnej marki. To właśnie dzięki niej konsumenci są w stanie rozpoznać daną firmę widząc zaledwie skrawek jej logo, opakowanie czy charakterystyczne zestawienia kolorystyczne. Inwestycja w działania marketingowe to dziś konieczność – i nie chodzi tu wyłącznie o różnego typu reklamę w sieci i poza nią. Ogromną rolę w budowie marki odgrywają szczegóły, takie jak chociażby etykiety reklamowe. Tego typu naklejki umieszcza się najczęściej bezpośrednio na opakowaniu produktu lub jego powierzchni. Pełnią one zarówno funkcję wizerunkową, jak i informacyjną, znakując produkt i podpowiadając klientowi, co takiego może w nim znaleźć. Naklejki na produkty różnią się między sobą kształtem, wielkością, a także materiałem, z jakiego zostały wykonane. Niezależnie od przybranej formy, są niezbędne w całym procesie sprzedaży towaru.
Czym powinna charakteryzować się dobra etykieta produktowa?
Etykieta produktowa powinna wyróżniać się wysoką jakością; wiele naklejek wykonywanych jest między innymi z wytrzymałej na uszkodzenia mechaniczne i skrajne warunki folii. To właśnie wybór materiału powinien być priorytetem, ponieważ bezpośrednio przekłada się on na finalny wygląd naklejki. Trwałość oraz odporność wobec czynników atmosferycznych oraz zróżnicowanych warunków przechowywania to wręcz konieczność – bez tych cech nie możemy mówić o wysokiej klasy etykiecie. Równie ważna jest także jakość nadruku; powinien być on odporny na ścieranie czy zarysowania, nie rozmazywać się pod wpływem temperatury, a przy tym nie blaknąć pod wpływem promieni UV. Jednocześnie etykieta musi przyciągać wzrok, sprawiając przez to, że klient skupi się na niej i będzie chciał lepiej poznać produkt, który zdobi naklejka. Szereg informacji na temat roli etykiety produktowej w biznesie kryje blog firmy ETYKAT, która ma co dzień zajmuje się drukiem naklejek samoprzylepnych. Etykieta stanowi dziś swoistą wizytówkę firmy, dlatego należy dopracować ją w każdym, nawet najmniejszym szczególe. Inaczej nie można mówić o efektywności oznakowania.
Dlaczego zdecydowanie się na etykiety reklamowe to inwestycja?
Etykiety reklamowe to obecnie jeden ze skutecznych elementów strategii kreowania atrakcyjnego wizerunku marki, który znakomicie sprawdza się wtedy, gdy zależy nam na wizualnym uatrakcyjnieniu produktu w oczach klienta. Dzięki dokładnie przemyślanej etykiecie nawet najbardziej powszechny produkt może wydawać się wyjątkowy. Etykiety sprawdzają się nie tylko w sklepach stacjonarnych, lecz również online. Wirtualni sprzedawcy powinni zwrócić uwagę na zadbanie o wygląd swoich produktów, głównie ze względu na brak bezpośredniego kontaktu z kupującymi. Etykiety reklamowe stanowią jeden z tych elementów, który jest niemal od razu rejestrowany przez ludzki wzrok. Warto potraktować proces ich powstawania jako urozmaicenie dla całego procesu brandingu. Daj się zapamiętać swoim klientom, decydując się na inwestycję w starannie dopracowane etykiety samoprzylepne!
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz