25 tysięcy osób musi w ciągu roku przyjść do nowego teatru według założeń przedstawionych w projekcie, a teatr musi przynieść 400 tys. zł dochodu. I tak przez pięć najbliższych lat. A skoro w teatrze jest 300 miejsc dla publiczności, to rocznie musiałyby się odbyć 84 imprezy, na których sala wypełniona by była po brzegi.
Teatr musi spełnić wymogi projektu, do którego Unia Europejska dołożyła 14 mln zł (w sumie inwestycja kosztowała 32 mln zł). Wymogi są ściśle określone. Przede wszystkim teatr musi pełnić funkcje kulturalne i artystyczne, organizować takie imprezy jak koncerty, wystawy, przedstawienia teatralne i spotkania artystyczne. Nie może prowadzić komercyjnej działalności.
- 25 tysięcy publiczności to nie problem - uważa autor założeń działalności teatru Michał Wnuk. I wylicza, że na otwarcie teatru było 10 tys. osób, w tym w pierwszym dniu teatr odwiedziło 5 tysięcy. Jeśli teatr wymogom nie sprosta, to gmina miejska będzie musiała zwrócić pieniądze z UE.
RED
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz