Prezydent Rafael Rokaszewicz uczestniczył ostatnio w spotkaniach na których omawiane były plany rozwoju infrastruktury transportowej w Głogowie. A mowa była o Odrzańskiej Drodze Wodnej i budowie portu śródlądowego oraz modernizacji linii kolejowej od Wrocławia przez Głogów do Rzepina.
- Po wielomiesięcznych konsultacjach wypracowaliśmy wiele ciekawych i korzystnych rozwiązań dla głogowian. W ramach modernizacji zaplanowano remont estakady przy ul. Nabrzeżnej i Nadodrzańskiej oraz wiaduktów przy ul. Piotra Skargi i ul. Topolowej. Przejazd przy ul. Krochmalnej zostanie otwarty, a zamiast pieszej kładki zostanie wybudowane przejście podziemne - zapowiada prezydent.
Co istotne dla mieszkańców, wybudowane zostaną nowe przystanki osobowe: Głogów Żarków (w obrębie ul. Żarkowskiej) oraz Głogów Stare Miasto (przy Bulwarze Nadodrzańskim). - Sama stacja Głogów zostanie gruntowanie przebudowana, gdzie dla pasażerów dostępne będą cztery perony wraz z windami. Aby ułatwić korzystanie z dworca, przy ul. Towarowej planujemy parking park&ride, skąd poprzez windę będzie można się dostać do łącznika pomiędzy budynkiem stacji, a peronami - dodaje Rokaszewicz.
Na terenie Miejskiej Strefie Inwestycyjnej planowana jest bocznica kolejowa dla firm zlokalizowanych w MSI oraz łącznica, która połączy linię nr 273 i 14. - Ponadto możliwa będzie budowa przystanku osobowego Głogów Biechów dla pracowników strefy - mówi.
W Głogowie powstanie także
lokalny system sterowania (LCS), który będzie stanowić ważny
punkt w sieci sterowania ruchem kolejowym na odcinku Zielona
Góra-Głogów-Wrocław. Pociągi pasażerskie będą jeździły z
prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Wszystkie projekt
znajduje się w liście podstawowej Krajowego Programu Kolejowego.
Rozpoczęcie robót planuje się w 2025 roku, a ich zakończenie w
roku 2027.
RED
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz