Jakiś czas temu napisaliśmy, że niemiecki koncern Volkswagen planuje wielką inwestycję, a konkretnie – budowę fabryki, w której mają być produkowane ogniwa akumulatorowe do samochodów elektrycznych.
Ta informacja to był news medialny. Samorządowcy, anie przedstawiciele Legnickiej Specjalnej Stefy Ekonomicznej milczeli jak zalęci powołując się na „kaluzulę tajności”. Nadal się na nią powołują, ale koncern udzielił nam wyczerpującej odpowiedzi.
Nie mogę zdradzić, czy rozmawiamy z przedstawicielami Volkswagena. Odbywamy szereg spotkań z potencjalnymi inwestorami. Cześć informacji mają charakter poufny
– usłyszeliśmy od Andrzeja Leusza, dyrektora Departamentu Marketingu i Komunikacji.
Dodał, że LSSE pracuje nad utworzeniem trzech parków przemysłowych, które będą ulokowane w Środzie Śląskiej i Miękini pod Wrocławiem, Głogowie i Lubinie. – Park przemysłowy Aglomeracji Głogów ma zostać przeznaczony pod inwestycje zarówno dużych przedsiębiorstw, jaki i małych biznesów. Na ten cel między innymi Gmina Głogów i Gmina Kotla otrzymały wsparcie rządowe w ramach Polskiego Ładu – dodał. Chodzi o 350 mln zł.
Tomasz Tonder, dyrektor PR & Corporate Affairs Grupy i e-mobility Grupy mówi na, że w Polsce ulokowano aż dziewięć zakładów, w tym w Poznaniu i we Wrześni (produkcja samochodów), w Starachowicach (ciężarówki), w Słupsku (budowa autobusów) oraz w Polkowicach, gdzie realizowane są zlecenia na komponenty. Nasz kraj jest trzecim państwem na świecie, za Niemcami i Chinami, gdzie jest najwięcej fabryk.
Elektromobilność niesie za sobą wiele nowych inwestycji, jak choćby ogłoszona niedawno budowa zakładów nowej spółki IONWAY w Nysie. W fabryce będą powstawały materiały niezbędne do produkcji akumulatorów do samochodów elektrycznych. W zakładzie znajdzie zatrudnienie 900 osób – mówi. Jeżeli chodzi o fabrykę akumulatorów, firma wybrała już trzy lokalizacje: Salzgitter w Niemczech, Walencję w Hiszpanii i St. Thomas w Kanadzie. – Te trzy zakłady będą miały zdolność produkcyjną do 200 GWh rocznie. Biorąc pod uwagę obecne warunki rynkowe, nie ma aktualnie uzasadnienia biznesowego do decydowania się na dodatkowe lokalizacje
– dodaje i tym samym daje do zrozumienia, że fabryka Volkswagena pod Głogowem w najbliższym czasie nie powstanie. Trzeba liczyć na innych inwestorów.
AO
Fot. Nadesłane / Fabryka Volkswagen w Zwickau w Niemczech
0 0
Mój dziewięcioletni syn robi mniej błędów pisząc niż jest w tym artykule. Widzę, że trzymacie poziom.