Zgodnie z wczorajszą obietnicą rzecznika, GPK Głogów odpowiedziało dziś (29.12.) na zarzuty mieszkańca ul. Neptuna, który skarżył się na śmieci zalegające we wiacie śmietnikowej. Erwin Górecki - dyrektor Zakładu Odbioru Odpadów GPK Głogów Sp. z o.o. nie zgadza się z twierdzeniem, że odpady nie zostały odebrane w sobotę i – choć potwierdziła to Spółdzielnia Mieszkaniowa „Nadodrze” – zapewnia, że nie było żadnej korespondencji pomiędzy GPK a administracją osiedla w sprawie dodatkowych kontenerów.
[ZT]152543[/ZT]
W okresie przedświątecznym odbiór odpadów z punktu Neptuna 1 miał miejsce aż cztery razy: w poniedziałek 18.12, środę 20.12, piątek 22.12 i dodatkowo w sobotę 23.12. Mamy potwierdzenie z systemu GPS, że pojemniki były opróżniane o godz. 7.30 - 7.35
- twierdzi Erwin Górecki.
W okresie poświątecznym z lokalizacji ul. Neptuna 1 odpady odbieraliśmy w środę 27.12, czwartek 28.12, piątek 29.12 i dodatkowo odbierzemy jeszcze w sobotę w 30 grudnia
- dodaje, a odnosząc się do wypowiedzi Czytelnika, w sprawie dodatkowych kontenerów zapewnia, że: „Nie ma żadnej korespondencji w przedmiotowej sprawie. Mamy dedykowany numer telefonu oraz oddelegowanych dwóch dyspozytorów, którzy jako jedyni obsługują wspomniany telefon. Nie było żadnego sygnału ze strony pracowników SM „Nadodrze” o dostawienie pojemników”.
W sobotę odpady zostały odebrane. Nie informowaliśmy o odbiorze z taką częstotliwością. Nie ma takiej praktyki. Gdybyśmy mieli w ten sposób odbierać odpady, to doszłoby do znacznego ograniczenia czasu pracy na realizację pozostałych zadań, co w okresie świątecznym jest niedopuszczalne i mogłoby spowodować brak odbioru odpadów z innych nieruchomości
- podkreśla dyrektor Górecki i zaznacza, że w spółce obowiązują ograniczenia czasu pracy kierowców, który rejestrowany jest przez tachografy.
Górecki odnosi się także do informacji udzielonych przez rzeczniczkę spółdzielni mieszkaniowej, która poinformowała, że zgodnie z umową GPK wywozi odpady z Neptuna trzy razy i w tygodniu przedświątecznym trzy razy wywiozło.
Zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejskiej Głogów oraz umową GPK Głogów Sp. z o.o. z Gminą Miejską Głogów, odbiór zmieszanych odpadów komunalnych z zabudowy wielolokalowej powinien mieć miejsce nie rzadziej niż dwa razy w tygodniu. W okresie przedświątecznym odpady odbieraliśmy cztery razy, w tym dodatkowo w sobotę, 23 grudnia
- mówi.
Okres świąt to okres, w którym zawsze pojawią się pytania o częstotliwość odbioru odpadów. Związane jest to z faktem, że odpadów w tym okresie jest po prostu dużo więcej. Częstotliwość odbioru zmieszanych odpadów komunalnych jest zdefiniowana w umowie pomiędzy Gminą Miejską Głogów, a GPK Głogów Sp. z o.o. Pomimo to Spółka z własnej inicjatywy niejednokrotnie podejmuje dodatkowe czynności, związane z odbiorem odpadów. Przedmiotem powyższej umowy jest odbiór odpadów zgromadzonych w pojemnikach. Warto podkreślić, że spółka nie sprząta boksów śmietnikowych oraz przyległych do nich terenów
- dodaje Erwin Górecki.
(EI)
Tak18:41, 29.12.2023
Każdy chce przygotować się do świąt, pracownicy tej spółki też mieli prawo,ludziom nigdy się nie dogodzi.Zaznaczam niemam nikogo znajomego z tej firmy.
Protest rolników spod Głogowa!
Wojtek się wypiłam i tyle..tak jest ze dotrzymaniem slowa!
Kotek
21:28, 2025-07-16
Dyrektor NFZ w Głogowie
Nigdy nie chciałbym trafić do tego szpitala pod opiekę tej k@dry.
#
18:10, 2025-07-16
Protest rolników spod Głogowa!
Zablokujcie w piątek most i każdy was wyslucha
Głogów
17:47, 2025-07-16
Poważny wypadek pod Głogowem [FOTO]
Proszę osoby poszkodowane o kontakt 664694990
Dominikk
17:44, 2025-07-16