Zamknij

Starsza pani przelała 200 tysięcy na lewe konto! Tak oszukują w Głogowie!

. 14:20, 09.12.2024 Aktualizacja: 14:34, 21.10.2025
5

Ogromną sumę pieniędzy straciła 71 -letnia mieszkanka Głogowa. To kolejna, niestety udana akcja oszustów. 

Bulwersujące zdarzenie miało miejsce w piątek (6.12) w Głogowie.

- Sprawca posługując się językiem polskim z akcentem zagranicznym, podał się za pracownika Banku Santander. Podstępem poinformował o rzekomej próbie uzyskania kredytu na koncie 71 – letniej mieszkanki Głogowa. Później poinformował ofiarę o zagrożeniu jej konta i wyłudził wykonanie przelewu przez pokrzywdzoną do innego banku na kwotę 200 tysięcy złotych – informuje sierż Agnieszka Kotwas, zastępca oficer prasowego KP Policji w Głogowie.  

To kolejna skuteczna tego typu kradzież w Głogowie. - Po raz kolejny ostrzegamy przed oszustami, którzy podają się za pracowników banku. Takie osoby dzwonią do potencjalnej ofiary i przedstawiają się jako osoba reprezentująca bank, wyłudzają dane wrażliwe bądź nakłaniają do wykonania przelewu określonych kwot na wskazany rachunek bankowy. W ten sposób „czyszczą” konta albo zaciągają w naszym imieniu kredyty gotówkowe – zaznacza sierż. Agnieszka Kotwas.  

Głogowianka poprzez nieracjonalne zachowanie straciła 200 tysięcy złotych. - Nie dajmy się tak łatwo oszukać. Nie  realizujmy poleceń rzekomych konsultantów, którzy w celu „zabezpieczenia” konta, każą nam przelewać pieniądze do innego banku – przestrzegają głogowscy policjanci.   


Pamiętajmy!

  • Bądźmy czujni, gdy chodzi o nasze pieniądze i dane wrażliwe. Każdorazowo, gdy proszeni jesteśmy o wykonanie transakcji z naszego rachunku bankowego, zastanówmy się, czy nie jest to potencjalne oszustwo.
  • Starajmy się zweryfikować tożsamość osoby, która do nas dzwoni, albo kontaktuje się z nami w inny sposób, np. poprzez komunikator internetowy, SMS czy pocztę elektroniczną. Warto zastanowić się i dokładnie wszystko sprawdzić przed wykonaniem czynności zleconej nam przez głos w słuchawce, aby nie stracić swoich oszczędności.
  • Nigdy nie przekazujmy nieznanej nam osobie, loginu i hasła do platform bankowości internetowej, danych karty płatniczej, lub numerów PIN czy kodów BLIK. Są to informacje poufne i mogą być tylko w posiadaniu ich użytkownika a prawdziwy przedstawiciel banku nigdy o to nie zapyta.

KD

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (5)

JanJan

5 1

Skąd oszuści mają numer telefonu i wiedza w jakim banku starsze osoby mają konta? Czy to nie pracownicy banków np. z obsługi klienta z centrali nie są powiązani z oszustami?

15:35, 09.12.2024
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnmoAnmo

5 1

Tyle sie trąbia media o oszustwach aby uważać przeciez to nie jest pierwszy raz to od lat trwa.

15:37, 09.12.2024
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

LalaLala

2 1

Niby taka bieda w kraju, a tutaj od ręki co druga babka sypie grubą kasą z portfela. Normalnie pyk pyk kilkaset tysięcy i to oszustom do gęby.

19:36, 09.12.2024
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

GłogowiankaGłogowianka

0 0

Skąd oszuści mają prywatne numery telefonów ???

08:22, 10.12.2024
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

GosiaGosia

0 0

Skąd oszuści wiedzą że ktoś ma pieniądze na koncie?

13:11, 10.12.2024
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%