Miasto przymierza się do wydzielenia Strefy Czystego Transportu, między ul. Kołłątaja i Piaskową. Najpierw wypowiedzą się w konsultacjach mieszkańcy Głogowa.
Tuż po świętach (23.04.) pod głosowanie radnych Głogowa trafi uchwała w sprawie decyzji o ustanowieniu Strefy Czystego Transportu w Głogowie. Jest ona następstwem projektu „Zielony Transport Publiczny w Gminie Miejskiej Głogów" z 2021 roku, na który miasto dostało dotację i pożyczkę. Projekt objął dostawę pięciu nowych autobusów zeroemisyjnych elektrycznych zasilanych z własnych magazynów energii (akumulatorów) oraz budowę stacji szybkiego ładowania (z pantografem) i wolnego ładowania autobusów na ul. Transportowej.
Jednym z kryteriów oceny wniosku było wprowadzenie Strefy Czystego Transportu na trasie co najmniej jednego nabytego w ramach przedsięwzięcia pojazdu
– jak wynika z uzasadnienia projektu uchwały intencyjnej, proponowana Strefa Czystego Transportu będzie przebiegała w granicach pasa drogowego ul. Hugona Kołłątaja, ul. Piekarskiej i ul. Piaskowej.
Strefę Czystego Transportu w Głogowie miasto planuje ustanowić na 5 lat, w celu ograniczenia negatywnego oddziaływania emisji zanieczyszczeń z transportu na zdrowie ludzi i środowisko. Projekt tej uchwały trafi do konsultacji społecznych z mieszkańcami, by poznali założenia i zmiany, jakie może wprowadzić.
Według projektu, do wjazdu i poruszania się po strefie dopuszczone będą samochody spełniające warunki o elektromobilności i paliwach alternatywnych, czyli elektryczne i inne zeroemisyjne. Możliwy będzie też wjazd innych pojazdów, m.in. spełniających normę emisji spalin, samochody osób niepełnosprawnych lub je przewożące, seniorów, pojazdy przedsiębiorców mających siedziby na terenie SCT, taksówki, pojazdy komunikacji miejskiej, służb miejskich i komunalnych, zaopatrzenia i obsługi technicznej, a także z wykupionym abonamentem postojowym "Mieszkańca" w strefie płatnego parkowania.
(GH)
3 18
Fajnie jak by strefa się pojawiła. Skoro jest autobus elektryczny to niech będzie też strefa.
4 1
Uczniów ekonoma i samochodówki na pewno stać na kupno elektryka jako 1 samochód
6 1
Spaliny z Wałow Chrobrego na pewno nie dolecą na Starówkę
0 15
Bardzo dobrze że taka strefa powstaje, dzięki niej starówka będzie mogła rozkwitnąć
13 0
A ja mam propozycję by strefę czystego transportu zrobić na rondzie.
6 1
A kominy w hucie też zamkniecie. Barany. 🤣 następny *%#)!& . Coś urzędasy muszą robić.
4 1
Oczywiście spaliny z zakorkowanego ronda i Bramy Brzostowskiej będziecie śmigłowcami rozdmuchiwać w drugą stronę w taki sposób, aby nie docierały na Starowkę? :) Rozumiem, że do Lidla tylko na rowerach?
1 2
Ja wam lewicowych oszołomów niewybierałem
0 0
Jedna ulica zamknięta dla ruchu spalinowego w tym zadymionym mieście na pewno da niesamowity efekt. Co za kretyński pomysł.
0 0
*%#)!& do reszty
0 0
Te strefy nic nie pomagają i nic nie zmieniają poza cisza i spokojem w miejscu zamieszkania radnych i innych pociotkow Europa odchodzi od 💩 stref. A Polacy *%#)!& w to brną
0 0
Robią zieloną strefę, ale jest tyle wyjątków, że generalnie jeździć będą mogli wszyscy, po staremu 😆
1 0
Zielony zasrany ład, strefa wolna od aut a obok huta wali arsenem! gratuluję ambicji - !!!
0 0
Proszę pisać prawdziwe nazwy. To jest strefa miejskiego wykluczenia. Tylko bogatego stać na elektryka a biedy....
Proszę przeprowadzić badania i opublikować jak strefa wykluczenia na 2 ulicach ma poprawić jakość powietrza miasta z huta obok. Jak wyjdzie na plus to będę za. Ale każdy się domyśla jaka jest jakość powietrza.
0 0
Czyli będziemy jeździć na około i produkować więcej spalin. Jeśli faktycznie to wejdzie i ktoś tego przypilnuje to ulica długa stanie się obwodnicą SCT. Ciekawe jak będą weryfikować seniorów, mieszkańców, przedsiębiorców. Ale powodzenia jak ze strefą zamieszkania na starym mieście. ŁAT i POSZĄDEK.