Wątpliwości na ostatniej prostej. Zdaniem radnego ronda spowalniają ruch w Głogowie. Jeszcze jedno za 7 mln zł sytuacji nie poprawi.
Ta inwestycja jest zaplanowana na 2027 rok, pieniądze dawno zabezpieczone, więc inwestycja w środku miasta może ruszyć już za rok. Jednak radny Krzysztof Sarzyński podaje w wątpliwość zasadność budowy ronda na skrzyżowaniu ul. Wojska Polskiego i Armii Krajowej. W jego ocenie trzeba zwiększyć bezpieczeństwo na skrzyżowaniu, ale niekoniecznie w taki sposób.
Tak naprawdę nie mamy dobrych doświadczeń z rondami, bo te wszystkie, które mamy, to nam się zapychają. Być może budowa jednego ronda za drugim spowoduje, że ulice nam się jeszcze bardziej zapchają
- zdaniem radnego, bardziej lepszym zasadne byłoby zbudowanie skrzyżowania z inteligentną sygnalizacją.
Być może to jest lepsze rozwiązanie, bo rondo jest bardzo drogie i nie wiem, czy zwiększy przepustowość. A na pewno coś trzeba zrobić
- proponuje doraźnie wyznaczyć pasy zjazdowe, lewoskręty z Wojska Polskiego w stronę Armii Krajowej i w przecionym kierunku, czyli rozwiązanie, jakie już tam było.
Moim zdaniem to już by poprawiło bezpieczeństwo
- dodaje Krzysztof Sarzyński.
Z kolei radny Bartosz Moskwa problem widzi nie w rondach, a w umiejętności kierowców w poruszaniu się po rondach.
Wielu nie potrafi włączyć się do ruchu, przez to zbyt długo czekając na wjazd, blokują całą długość jezdni
- uważa, że rondo w tym miejscu jest potrzebne.
Radny Sarzyński proponuje, by zamiast rond zaprojektować inteligentny system dla całego miasta. Bo ronda może zapewnią bezpieczeństwo, ale nie płynność ruchu.
Takie rozwiązanie było dobre 10-20 lat temu, nie teraz
- przypomina, że w mieście jest coraz więcej samochodów, już nie mieszczą się na ulicach.
Sprawa jest przesądzona
- mówi prezydent Głogowa Rafael Rokaszewicz.
Przypomina, że dokumentacja na rozwiązanie komunikacyjne w tej części miasta powstała jeszcze za poprzedniego prezydenta. Dotąd zostały zbudowane ronda Klemensa i Artylerzystów, a rondi na skrzyżowaniu Wojska Polskiego z Armii Krajowej jest ostatnią częścią tamtego projektu. Takie rozwiązanie zostało wtedy zatwierdzone i jest logiczne.
To rondo musi być wybudowane, i tak odwlekaliśmy to w czasie, głównie z przyczyn finansowych. Zrobiliśmy tylko najważniejszy etap, czyli dwa ronda i ulicę Bema, by był dojazd do naszego osiedla budynków TBS i do centrum handlowego
- prezydent dodaje, że to już ostateczny termin dla tej inwestycji, a jedyne, co jeszcze można zmienić, to organizacja ruchu. To miasto zdecyduje, czy rondo będzie turbinowe, czy klasyczne.
To ma sens i myślę, że się sprawdzi, jak już je wybudujemy
- dodaje, że każde światła powodują wstrzymanie ruchu. Zapowiada, że cała inżynieria ruchu w mieście będzie przeanalizowana po zbudowaniu obwodnicy.
Czy kolejne rondo w Głogowie jest potrzebne?
Poprawi na pewno bo zmniejszy ruch tamując go całkowicie🙂
Kierowca
10:32, 2025-12-27
Bije na alarm: to najczęściej niszczy nerki
to byl rok 1970 kiedy pan AKIELASZEK DYREKTOR PGR W ZUKOWICACH wysłał do zaprzyjaznionego pana TOLPY BURAKI CUKROWE a wynik byl taki że bylo w nich wiecej olowiuniż cukru i myśmy to lykali
nina
10:32, 2025-12-27
Bije na alarm: to najczęściej niszczy nerki
Pani doktor trafiła do naszego miasta kiedy my przestalismy nosic futrzane rekawice przy nosie jako filtr przed olowiem i calą tablicą MENDELEJEWA wiec ma prawo nie wiedzieć że dzieci olów mialy juz w zarodku a dzisiaj jako dorosli maja dialize
no
10:28, 2025-12-27
Zapraszają na sylwestra do MOK-u
NA LEWO MOST kolejowy NA PRAWO MOST tolerancji a środkiem odra plynie i tak juz bedzie do konca świata
BARTUŚ
10:17, 2025-12-27
1 1
Ten radny ma chyba firmę dot.sygnalizacji świtlnej, i tak znajdzie się kierowca ,który na póznym żółtym przejedzie skrzyzowanie.
2 0
Najgorsze rondo to projekt aktualnego prezydenta miasta czyli rondo górników wylot na Legnicę. Korki z każdej strony.
0 0
Poprawi na pewno bo zmniejszy ruch tamując go całkowicie🙂