Zamknij

Najniższa frekwencja w lidze. Budżet? Głównym sponsorem miasto

09:13, 13.09.2020 Mateusz Komperda Aktualizacja: 09:13, 13.09.2020
Skomentuj

Jak wyglądają finanse klubów w Fortunie 1.lidze? Jak co roku firma Deloitte przygotowała takie zestawienie. Co prawda większych danych, które znalazły się w rankingu, uzupełniają same kluby, więc nie jest to w stu procentach optymalne zestawienie. Mimo wszystko można się z niego wiele dowiedzieć.

W raporcie czytamy, że finanse klubu z Głogowa opierają się głównie na dotacjach miejskich. W 2019 roku do klubu trafiło 3,25 mln zł przyznanych przez władze lokalne, stanowi to blisko 80 proc. uzyskanych przez klub przychodów komercyjnych. Udział wpływów od sponsorów i partnerów biznesowych wynosi 20 proc. w strukturze przychodów komercyjnych.

Sponsorem Premium Chrobrego jest Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Głogowie. Udział środków samorządowych w przychodach komercyjnych ogółem w zespole z Głogowa jest najwyższy w całej lidze. Przychody z transmisji oraz dnia meczowego stanowią 18% wpływów. Chrobry uzyskał w 2019 roku 40 tys. zł przychodów z tytułu transferów.

\hrobry Głogów wykazał 40 sponsorów, którzy wspierają klub. Ale jeżeli chodzi o średnie przychody od każdego ze sponsorów, to tutaj głogowianie znajdują w się w dolnej części tabeli - to 18 tys. zł.

W ubiegłym sezonie, na trybunach przy ul. Wita Stwosza, zasiadało najmniej kibiców w całej lidze - średnio 751 widzów.

Mimo to głogowianie w ubiegłym sezonie dzielnie najpierw bronili się przed spadkiem a pod jego koniec nawet włączyli się o awans do strefy barażowej o Ekstraklasę.
RED

(Mateusz Komperda)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%