Głogowski oddział Zakładu Ubezpieczeń Społecznych otwarty jest w poniedziałki w godz. 8-18 a od wtorku do piątku w godz. 8-15. Przed wejściem do urzędu znajduje się duża tablica, która o tym informuje. Ale ludzie przychodzą tam znacznie szybciej ustawiając się w długich kolejkach. - Dlaczego latem nie otworzą urzędu szybciej? - zastanawia się pan Marek, nasz Czytelnik. Sugeruje, że w kolejce ustawiają się także osoby starsze i niepełnosprawne. - W upalne dni ciężko wystać godzinę czy dwie pod drzwiami. Może warto o tym pomyśleć? - pyta. Mężczyzna wyjaśnia, że do środka, gdzie pomieszczenie jest klimatyzowane, nie może wejść więcej osób, bo obowiązują obostrzenia związane z epidemią koronawirusa.
Próbowaliśmy dodzwonić się do tego oddziału ZUS-u, ale infolinia jest zajęta. Pojechaliśmy osobiście, by spotkać się z kierownik - niestety ochroniarz poinformował nas, że nie ma takiej możliwości. Usłyszeliśmy też, że bezpośredni telefon do sekretariatu nie jest dostępny dla wszystkich. - Nie mamy obowiązku podawać - dorzucił. Okazało się, że kierownik przez przypadek zastaliśmy w biurze obsługi klienta - lecz ta od razu skierowała nas do ZUS-u w Legnicy, bo nie mogła udzielać prasie takich informacji. Choć pytanie przecież... banalne. To nie koniec urzędowej drogi. Rzecznik prasowy zakładu w naszym województwie jest na urlopie, więc otrzymaliśmy numer telefonu do osoby, która go zastępuje - rzecznika z Opola. A ten poprosił o oficjalnego mejla. I jest odpowiedź.
- Organizacja obsługi klientów wynika z zapisów regulaminu pracy ZUS - przytacza rzecznik Sebastian Szczurek. Podkreśla, że to standard przyjęty dla placówek na terenie całego kraju. - Placówka nie ma możliwości swobodnego określania godzin pracy tak urzędu jak też bezpośredniej obsługi klientów. Ponadto taka doraźna praktyka mogłaby wprowadzać klientów w błąd, a wręcz dezorganizację. Mamy świadomość, że wśród naszych klientów są osoby starsze, schorowane czy też osoby z niepełnosprawnością. Stąd uruchomiliśmy system umawiania wizyt na konkretny dzień i godzinę. Wszystko po to, by klienci, którzy skorzystają z takiej opcji, mogli być obsłużeni bez kolejki - dodaje.
Na osobistą wizytę w ZUS-ie - w tym w placówce w Głogowie - można się umówić na kilka sposobów. Między innymi telefoniczne pod numerem (76) 876 40 16. Wówczas pracownik ZUS zarezerwuje dogodny termin wizyty w placówce, a doradca na sali obsługi klienta będzie we wcześniej ustalonym terminie wyłącznie do dyspozycji umówionej osoby. Poleca też inne, zdalne formy kontaktu z ZUS jak indywidualne konto na platformie internetowej PUE ZUS, rozmowa z pracownikiem ZUS w ramach e-wizyty (wideokonferencja) w wybranym przez siebie dniu i godzinie.
RED
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz