W miejskim ratuszu, podczas konferencji prasowej (30.05.), poinformowano o szczegółach budżetu obywatelskiego na kolejny rok - ten 2023.
- Budżet obywatelski realizowany jest w Głogowie od 2014 roku. Od 1 lipca do końca wakacji jest możliwość składania wniosków. Składamy je na przygotowanych drukach wraz z minimum dziesięcioma podpisami - mówił prezydent Rafael Rokaszewicz.
Przypominał, że na budżet obywatelski przeznaczono 2,5 mln zł. Inwestycje nie mogą przekroczyć 200 tys. zł, a te tzw. miękkie projekty 10 tys. zł. - Pomysły są różne: to place zabaw czy parkingi. Decydują o tym mieszkańcy - dodawał.
W tym roku jedna zmiana. - Co jakiś czas dajemy możliwość składania wnioski miejskim jednostkom organizacyjnym - teraz takiej nie będzie - zaznaczał. Każdy pomysł musi być ogólnodostępny.
Piotr Poznański, zastępca prezydenta, mówił, że od początku lipca rozpocznie prace również zespół konsultacyjny. - Nie czekajcie ze składaniem wniosków na koniec sierpnia. Wnioski będą na bieżąco sprawdzane- do 30 września zespół będzie miał obowiązek zweryfikować wszystkie projekty. Do 14 października poznamy te zakwalifikowane projekty. Następnie od 2 listopada do 25 listopada będzie trwało głosowanie nad nimi. Do 16 grudnia poznamy wyniki - zapowiadał.
Projekty muszą być celowe. Co to oznacza? - Na przykład jeżeli w danym miejscu jest siłownia, a obok miała by powstać kolejna, to wiadomo, że ten projekt nie jest celowy - zwracał uwagę. Prezydent Rokaszewicz wyjaśniał też, że mimo rosnących cen wykonywania inwestycji nie było możliwości "dołożenia" dodatkowych pieniędzy na ten cel, bo... miasto na kryzysie także nie zarabia a traci.
RED
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz