Zdrowo

Tatar z łososia1 min na czytanie

Automatycznie zapisany szkic 992

Na zdrowo: Tatar z łososia

Składniki:
• łosoś świeży ok. 150 g
• łosoś wędzony ok. 150 g (lepszy jest ten wędzony na zimno, ale równie dobrze może być wędzony na gorąco)
• dwa żółtka jaj kurzych
• 10 g kaparów
• 5 g zielonego pieprzu marynowanego
• 2 łyżki oliwy z oliwek
• sok z połowy cytryny
• opcjonalnie – koperek

Przygotowanie:
Przepuść przez maszynkę do mielenia oba rodzaje łososia (lepiej przez sitko z większymi oczkami. Wymieszaj dokładnie dodając dwa żółtka (zdarza mi się zamiast jednego z żółtek dodać całe jajko z tzw. białkiem), dwie łyżki oleju z oliwek i posiekane kapary ¾ tego co przeznaczyliśmy na tatara (często doprawiam tatara zalewą z kaparów – i wtedy to są już czary). Niepowtarzalny smak zapewnią roztarte albo młotkowane ziarenka zielonego marynowanego pieprzu.

Bywają ludzie, którzy nie przepadają za smakiem i zapachem koperku – nie terroryzujmy ich. Zawsze możemy posiekać go oddzielnie i niech czeka na chętnych.

Sposób podania:
Tatara należy podawać schłodzonego tuż przed spożyciem. Można podać go mniej oficjalnie (rodzina, przyjaciele) w jednym większym naczyniu, lub każdemu z osobna w sposób uformowany w foremce . Przybrać należy pozostałą ilością kaparów, pieprzu zielonego i (opcjonalnie) koperku. Najlepiej smakuje z bagietą z masłem, ale są tacy, którzy wolą do tego ciemne pieczywo. Włosi w takich razach powiadają „come vuoi” (wymowa: kome wuoi), co znaczy w wolnym tłumaczeniu m.in. co kto chce.

Zobacz inne

Więcej w Zdrowo