Dzieje sięGłogów

Urządzenia się zepsuły? Czytelnicy alarmują, kierowniczka odpowiada1 min na czytanie

Urządzenia się zepsuły? Czytelnicy alarmują, kierowniczka odpowiada

Kolejni mieszkańcy zgłaszają problem dotyczący urządzeń należących do Strefy Płatnego Parkowania. Tym razem w tej sprawie napisał do nas pan Wojciech. – Już nie pierwszy raz spotykam się z sytuacją, gdzie parkomat, czyli maszyna w której uiszcza się opłatę za parkowanie w godzinach od 10-18, nie chce przyjmować niektórych bilonów – zwraca uwagę.

W piątek (15.01.) był na al. Wolności około godz. 16.45. Wcześniej w okolicach Mogadoru. W obu przypadkach miał problem z zakupem biletu. – Czy powinniśmy w takim razie być karani mandatami, gdy mamy w kieszeni bilon, którego nie przyjmuje urządzenie? Poszedłem do sklepu obok, by sprzedawca rozmienił mi pieniądze. Nie chciał, bo usłyszałem, że tego dnia już chyba z dziesięć razy rozmieniał pieniądze na ten parkomat. Nie ma drobnych. Co w takiej sytuacji? – dopytuje.

Pisaliśmy o tym już w połowie grudnia. Faktycznie głogowskie parkomaty nie czytają nowego bilonu. Sytuacja dotyczy złotówek, dwóch złotych i pięćdziesięciogroszówek. Przelatują niezauważone przez czytnik i nie da rady nimi zapłacić i wydrukować biletu parkingowego.   

– To nie jest nasza wina, lecz Mennicy Polskiej, która wypuściła na zlecenie Narodowego Banku Polskiego inne niż dotychczas monety. Na pierwszy rzut nie widać różnicy, lecz są one lżejsze i urządzenia ich nie zauważają – tłumaczy Aneta Laskowska, kierowniczka Strefy Płatnego Parkowania, że dla producenta parkomatów to oznaczało zmianę oprogramowania i długotrwałe testy. Czytaj więcej: TUTAJ.
RED

Zobacz inne

Więcej w Dzieje się